2010.04.16.
23:13

Írta: Tom Keller

A Corvinus NEM lett kutatóegyetem

 FN.HU - No comment. 


Bajnai Gordon kormányfő az ünnepségen azt mondta, az a cél, hogy a magyar felsőoktatási intézmények teljesítményüknek és minőségüknek köszönhetően felkerüljenek Európa és a világ felsőoktatási térképére.

Hiller István szakminiszter a pályázati eredményeket ismertetve elmondta: kutató-elitegyetemi címet kapott a Semmelweis Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Debreceni Egyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem. Kiváló egyetem miniszteri elismerést kapott a Pécsi Tudományegyetem, a Szent István Egyetem, a Miskolci Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Pannon Egyetem.

Kutatóegyetem minősítést a „kiemelkedő színvonalú képzést nyújtó, a tudományos életben elismert, az Európai Kutatási Térséghez kapcsolódó” felsőoktatási intézmények kaphatnak. A címre pályázni kellett, 12 állami fenntartású egyetem küzdött a címért.

A kutatóegyetemek létrehozásával az volt a cél, hogy a tömegesedő felsőoktatási környezetben német mintára olyan elit egyetemeket hozzanak létre, amelyekben magas színvonalon folyik az oktatás, emellett kutatási és tudományos tevékenységet is végeznek – amelynek az eredményeit természetesen meg is osztja a hallgatókkal. A kutatóegyetemi státusz elnyerésének feltétele továbbá, hogy az intézmény kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást, kiemelkedő a doktori képzése, valamint kiterjedt nemzetközi együttműködésekkel rendelkezik. 

Ehhez azonban módosítani kellett a felsőoktatási törvényt, amelyet a parlament 2009. november 23-án meg is szavazott, a képviselők 188 igen és 162 nem szavazattal hagyták jóvá a változtatásokat.

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem corvinus

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr701928244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása