2008.09.12.
10:22

Írta: Tom Keller

Queen - C-lebrity

Szerdán kijött Amazon-on és iTunes-on is az új Queen single, a C-lebrity, hétfőn pedig jön a 13 év utáni első nagylemez, a "The Cosmos Rocks " .

Az új Queen-nagylemezen már nem Freddie Mercury énekel, hanem az őt már évek óta helyettesítő Paul Rodgers. A rockcsapat legutóbbi, 1995-ben kiadott Made In Heaven című nagylemezén még lehetett hallani az AIDS-ben elhunyt Mercury hangját. Az együttes szóvivője egyébként nyilvánosságra hozta, hogy Brian May gitáros, Roger Taylor dobos és az énekes Rodgers már fel is vették az albumot. A csapat másik eredeti tagja, a basszusgitáros John Deacon a 90-es évek végén visszavonult a zenéléstől, így ő már nem játszik a bandában.

Az új Queen-anyag megjelenésének apropójából 14 állomásos európai turnéra is indul a csapat szeptembertől: útba ejtenek hat brit nagyvárost is, de játszanak majd Oroszországban, Lengyelországban, Németországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Svájcban, Hollandiában, Spanyolországban, Szerbiában, Csehországban és Ausztriában is. Az együttes honlapján található információk szerint a Queen október 28-án lép fel Magyarországon a Budapest Sportarénában.(már lehet pár hete jegyet is vásárolni rá, de erről már valamikor írtam)

 

46 komment

Címkék: zene video

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr71659923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jezus 2008.09.12. 19:32:11

Uristen.... Freddy becsukja a szemet odafenn... Mire jo ez? A lelek hianyzik ebbol.. A HANG!

Daniel W. Mcload 2008.09.12. 19:41:09

jezus, fikázni könnyű...
Ott voltam 2005-ben amikor már egyszer felléptek ebben a formációban a Sportarénában és Freddyre legnagyobb tisztelettel zajlott az a koncert is.
Paul Rogers nem próbál a helyébe lépni, nem utánozza, hanem saját magát hozva, ugyan új színt hozva az összképbe, de ez Queen akkor is.

Abindarraez 2008.09.12. 20:00:26

Dehogy Queen ez. Paul Rodgers, akárhogyis nézzük egy középszerű énekes, akinek volt egy híres dala pont negyven éve, és most előásta Roger és Brian hogy megfejjék a halott tehenet. A dalok fantáziátlanok (ami aztán a Queen-re a legkevésbé se volt jellemző), a zene leargadt a '90-es évek legelejénél, úgy Back to the Light szinten, ami maradt az három nyugdíjaskorú zenész és pár liter botox.
A 2005-ös koncerten én is ott voltam, és egy korrekt Queen tribute band-et láttam.

ave 2008.09.12. 20:13:33

Remek, akkor ketten nem mentek el, es inkabb halgattok valami jo mai szart helyette. :)

Ok, Freddy igazi kiralyno volt, de ha attol ebben a szamban is van Queen.

LongJohnHolmes 2008.09.12. 20:17:30

Ez nem Queen sajna. Még lehetne talán, de már nincs rá idejük, hogy újra az legyen. A zene középszerű.

Hogy mire jó ez? Hát valamit kell csinálniuk nekik is, és ők zenével foglalkoznak.

Semmi baj velük. Sok sikert.

kary 2008.09.12. 20:24:58

Huhuhuuuuu
Meghogy kozpeszeru, meghogy egy egy hires dala ...
Neked akkor kimaradt a Bad Company ... (nekem is sokminden az uriembertol ...)
Wikipedia mondja: "For years the media and fellow musicians have referred to Rodgers as "The Voice"'. But The Four Tops' Duke Fakir says, "Paul Rodgers is the soul of Rock!""

Az teny, hogy Freddynek tok mas volt a hangja ...
De Freddy-t mar csak lemezekrol hallgathatjuk ... Oket meg akar eloben is!

Ahogy irod: ha ugy akarod, ez nem Queen ez "Queen tribute band" ... mostmar sajat szamokkal ...

10telettel ...

_dis 2008.09.12. 20:27:14

kár hogy ez a beszúrt szám már egyszer elkészült.
www.youtube.com/watch?v=aC6CPwu0I44
csak mondjuk jack egy isten, paul meg egy szar.

bergeroth 2008.09.12. 20:31:45

Mind Queen rajongó mondom, F.M. mint énekes egyszerűen zseniális volt, sehol egy elrontott vagy hibásan kiénekelt hang. Soha többet nem lesz mégegy ilyan született tehetség hangügyileg mint ami őt jellemezte. Elég csak azokra a dalokra gondolni, aikor a magas hang után hirtelen átvált a kicsit rekedtesebb "rockos" éneklésbe. És mindezt teszi egy olyan természetesen laza eleganciával, teljesen hibátlanul, vérprofi módon, hogy az ember szeme könnybe lábad. F.M. maga volt a Queen, a Queen pedig maga volt a megtestesült rockzene.
Amit itt látunk, ez csak egy utánzat, egy próbálkozás, egy középszerű előadás, de semmi köze ahhoz, ami a Queent Freddy Mercuryval az élen, azzá tette, ami.

Gazza 2008.09.12. 20:44:14

En asszem megveszem a lemezt hetfon, meghallgatom parszor, aztan fogok velemenyt mondani... Mar csak azert is megveszem mert kivancsi vagyok Brian May hova jutott az utolso lemez ota.

NW1 2008.09.12. 20:44:34

Freddie és John nélkül ez a Queen nem az a Queen!

Nem tudom miért, de ennek a C-lebrity számnak egyes részeiről mindig az I Want It All ugrik be...

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.09.12. 20:44:36

Eh, a szívem vérzik... a fentebb látható formációban játszik két all-time favorite zenészem... de nem áll össze semmivé. Olyan, mintha egy töltelékszám lenne Brian -számomra nem igazán bejövős - Another world c. szólólemezéről.

Persze ez szigorúan "SZVSZ", akárcsak az, hogy Rodgers tényleg semmilyen énekes. A klasszikus Queen számokat 'úgy' elénekelni nem tudja, ez oké, nem lehet mindenki George Michael :) de amit "hozzátesz, saját magát" az maga a középszerűség. A régi számokat meg amúgy se Paul Rodgers sajátmagaságáért akarom hallgatni, hanem a Queenségük miatt. Az meg Brian szólóbandájával jobban megvolt, Brian + a két vokalista csaj.

De ez mind mellékes, csak ez az új szám sajnos nem az igazi. Csak egy középkorú angol rockegyüttes, nem több :(((

Takoca · http://kerekterek.hu 2008.09.12. 20:51:50

Nos nekem is elég vegyesek az érzéseim.
A Queen az a bizonyos négy ember volt.. de leginkább FM hangja és kisugárzása. .. egy gitárost pl lehet valamilyen szinten pótolni (bár jelen esetben ez se igaz mert BM gitárjátéka számomra ugyan úgy a QUEEN része mint FM hangja) de FM nélkül szvsz nagy hiba használni a Queen nevet.

Egyébként nem rossz ez ... de ez nem a "Queen"

NW1 2008.09.12. 20:57:11

Takoca hozzászólásáról jutott eszembe, hogy talán többen meghallgatnák a May-Taylor-Rodgers hármast, ha nem Queen név alatt működnének. Így viszont szerintem az emberek többsége a jól megszokott és szeretett Queen hangzást keresi, várja el. Aminek viszont nem lehet megfelelni a 2 hiányzó ember nélkül.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.09.12. 21:00:01

NW1: Nyilván. De gazdaságilag lehet, hogy sokan így is elmennek/megveszik/stb, az a pár ezer hardcore rajongó meg egye a kefét... :)

NW1 2008.09.12. 21:10:41

Hamster: igazad van, a gazdasági az érem második oldala. Gondolkodtam, hogy az októberi koncertre elmenjek-e, de nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy Queen név alatt futnak, pedig már nem is azok. Bár nem lenne rossz a két aktív tagot színpadon látni.

B4c4rd1 2008.09.12. 21:21:25

Ez annyira Queen mint a Knight Rider Hasselhoff meg Pontiac TransAm nélkül = semmennyire. A Made in Heaven album szerintem nagyon jól sikerült, de ez a szám ez egy vicc :D

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.09.12. 21:23:12

Megértem őket. Nem tudnak élni a zene nélkül. És ők nem hallgatni szeretik. 30 évig színpadon voltak. Ez az életük.
Sajnos azonban rájuk is igaz: a csúcson kell abbahagyni. Freddie-vel a Queen egyszeri volt és megismételhetetlen.

Más nevet kellett volna választaniuk, vazze.

Takoca · http://kerekterek.hu 2008.09.12. 21:30:49

NW1: "...de nem tudok elvonatkoztatni..." dettó ugyan ez az érzésem van :)

schnee 2008.09.12. 21:32:37

Ez borzasztóóóóóóóóóóó

last minute 2008.09.12. 21:38:53

Meghallgatva a számot, sajnos csak az jött át, néhány nyugdíjas zenész újból nekiindult.
Freddy halálával lezárult a Queen korszak.
Ez már egy egészen más dolog, csak sajnos ugyanazzal a névvel. Én ott voltam a Népstadionban
a Quenn emlékezetes budapesti koncertjén. Nem hiszem hogy Paul Rodgers képes lenne olyan varázslatra mint Freddy. De nem is kell hogy olyan legyen. Csak ezt már nem kellene Queen néven eladni.

last minute 2008.09.12. 21:40:56

Queen természetesen, sorry elgépeltem.

NW1 2008.09.12. 22:00:55

Azért ha az itteni kommentelők közül valaki elmegy a koncertre, majd számoljon be a távolmaradóknak arról, hogy milyen volt. :)

pru 2008.09.12. 22:06:27

Üdvözlet a sok "elégedettnek".
Miért választottak volna más nevet? Ha Paul és Ringo bárhol együtt fellép, akkor ők a Beatles! Így van ez Brian M.és Roger T. esetében is. Másrészt új nevet választottak: Queen + Paul Rodgers - és nem csak Queen - úgy simán. Attól, hogy FM meghalt, ők még élnek és zenészek. Minden tiszteletem nekik.

pampi 2008.09.12. 22:07:50

ez egy rock szám és kész. közepes. a Queen-hez semmi köze. ezer és egy van ilyen ha nem May és Taylor lenne benne a kutya meg nem venné...

Bambano 2008.09.12. 22:28:08

voltak itt meredek szólások, hát itt van mégegy: ezen a szinten Ruzsa Magdi is énekelt Queent :P

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.09.12. 22:32:10

Addig néztem ezt a belinkelt videót, hogy kedvem támadt összeszedni pár vicces Brian produktumot a múltból:
hamster.blog.hu/2008/09/12/uberzeneszek_fura_pillanatai_brian_may_viccelodik

Végülis a Starfleet Project után is volt még élet, hátha összeszedi magát a két öreg ;) Csak vagy ne ezzel az agyonszolizott fickóval haknizzanak, vagy ne Queen név alatt...

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.09.12. 22:34:32

pru : Ha Paul és Ringo fellép az egy dolog (=hakni)... De ha előadnak egy új számot a Let it be és a Come together közt, azt mondva, hogy az Beatles, akkor azért csak ugyanígy felszaladna pár embernek a szemöldöke. (lehet, hogy már meg is tették, nem figyeltem őket)

Takoca · http://kerekterek.hu 2008.09.12. 22:41:53

pru: "még élnek és zenészek. Minden tiszteletem nekik. "
ebben egyet is értünk és nem is erről van szó!

2008.09.12. 22:51:37

Számomra a Queen-nek legalább olyan fontos összetevője volt Brian May játéka, mint Freddie hangja. Freddie már nincs, és persze nem csak énekesként, hanem zene- és szövegíróként és általában kreatív tagként is hiányzik. Mindazonáltal Brian May is nagyágyú, és úgy tűnik, mintha nem is öregedett volna. Szerintem Roger Taylor is hozzáteszi a magáét, megvan a jellegzetes Queen vokál (igaz, néhol elég gagyi, bár lehet, hogy szándékosan). John Deacon zavarta talán a legkevesebb vizet, bár a Queen tényleg négytagú együttes volt, nem volt benne igazán töltelékember. Itt van May és Taylor, midketten lehettek volna első számú énekesek, ha nincs Freddie, és szerintem ez a Rodgers sem rossz. Eddig még nem hallottam őket, de inkább pozitív, mint negatív az első benyomásom.

afas 2008.09.12. 23:08:18

Nnna, mint orokos Queen rajongo en is meghallgattam a clipet. Haaaat....tenyleg siralmas.
Freddy meg forgolodik a sirjaban...:o(

vero 2008.09.12. 23:42:37

Azért reméljük, nem kelnek majd versenyre a Stones-szal. (Koncert mindhalálig.)

Ők legalább - majdnem - egyben vannak.

wanderlust 2008.09.12. 23:43:26

Kedves tomkeller!

A 14 állomásos európai turné az inkább 35, és a 6 brit nagyváros is legalább 9 (OK, Glasgow és Cardiff nem annyira brit, de akkor is 7...). ha nem hiszed el járj utána: www.queenonline.com/qpr/tour-dates/

Amúgy meg tény, hogy ez már nem a Népstadion-beli Queen, de bárcsak lenne egy zenekarom, ahol Paul Rodgers az énekes:-) Különben a legjobb recept azoknak akik nem bírják a fent említett úriember hangját, az, hogy menjenek el a koncertre, üvöltsék a "kötelező" Freddie dalokat olyan hangosan, hogy ne hallják az új énekest, az új dalok alatt meg fogják be a fülüket, és ballagjanak el sört inni, és/vagy perecet enni. Minden tisztelet kijár Brian May-nek és Roger Taylor-nak, hogy tovább viszik a Queen örökséget! És kell-e annál jobb "Queen Tribute Band" ahol a két olyen kaliberű erdeti tag muzsikál mint ők???

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.12. 23:51:15

"
A 14 állomásos európai turné az inkább 35, és a 6 brit nagyváros is legalább 9 (OK, Glasgow és Cardiff nem annyira brit, de akkor is 7...). ha nem hiszed el járj utána"

Simán lehet, ugyanis a bejegyzés azon része egy elvileg márciusban megjelent sajtóközleményre alapoz.


Amúgy akik klasszikus QUEEN élményre vágynak, azoknak ajánlani tudom a Planetáriumban , a Lézerszínház Queen előadását, grandiózus időtöltés mindenki számára, olyan made in heaven életérzés:D

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.12. 23:56:30

megvan elvileg a bibi, a 14 állomás alatt 14 országot kell érteni, úgy stimmelnek a számok

wanderlust 2008.09.13. 00:09:14

Nincs itt bibi, az a lényeg, hogy turnéznak!!! Ha szeptember 28-án nem leszek túl fáradt, a milánói koncert után jelentkezem, és tartok egy rövid beszámolót.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.09.13. 00:12:41

wanderlust : "Különben a legjobb recept azoknak akik nem bírják a fent említett úriember hangját, az, hogy menjenek el a koncertre, üvöltsék a "kötelező" Freddie dalokat olyan hangosan, hogy ne hallják az új énekest"
Ez klassz, csak nem biztos, hogy megér nekem annyit, amennyibe manapság egy ilyen koncert kerül. Ha Brian May szóló vagy Roger szóló fellépés lenne, mennék, és nem csak azért, mert az vélhetően olcsóbb lenne.

wanderlust 2008.09.13. 00:22:27

Hamster, ezt csak akkor tudjuk meg, ha elmegyünk. Vannak jó és rossz kocertek. Nekem Rodgers is bejön (még a Bad Company-ból), meg a Cozy Powell-es (Isten nyugosztalja)Brian May is bejött. A jegyek meg sajnos tényleg drágák, éppen ezért se sör se perec:-)

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.13. 00:43:49

Engem leginkább az érdekelne, hogy az új album számai lesznek túlsúlyban vagy azért régebbi számok is jócskán elhangzanak majd, bár az új számok nagy része hétfőig számomra ismeretlenek még.

Freddi 2008.09.13. 08:19:02

Ennyi nyomorék nímand gumiszakértőt.
Ti mit csinálnátok ha szerettek zenélni de meghalt a banda énekese? Ez igazi örömzene, amit már bőven nem a pénzért csinálnak, mint amikor pár éve itt voltak, és lehengereltek mindenkit, pedig még csak telt ház sem volt. De újra jönnek mert szeretik Budapestet. Aki ismeri a Queent az tudja hogy ott is voltak szar számok, nem is kevés, de szerencsére rengeteg jó is. Aki ismeri a Queent az nem az I want it allra emléxik ha ezt a számot hallja hanem a hammer to fallra. Aki ismeri őket, az nyilván azt is tudja, hogy Freddie koncerten azért leviszegette az oktávot ha nem akarta túlerőltetni a hangját. Persze ettől még mindig ő volt a legjobb rochangú énekes a Földön. De aki nem ismeri őket, csak mindenképpen kommentezni/fikázni akar, akkor születnek ilyen csípőből jövő mondatok hogy ez nem Queen, meg nyugdíjas zenészek stb. A metallica akkor mi? az első 3 albumával köröz világszerte, mert 18 éve nem tudnak albumot írni. ehh.

Jan 2008.09.13. 08:42:51

Ha valaki Freddie haláláig Queen fan volt, akkor az én voltam. Sajnos ez csak nyomokban tartalmaz némi May gitárjátékot és Taylor vokált, de ha a rádióban szólna, simán elkapcsolnám....... Ezért kár volt. :-(((((((((((((

Kobaljov 2008.09.13. 12:48:35

Hmm, kíváncsian várom jövő héten az albumot, a jegyár meg kicsit sok a koncertre (persze a színpad előtti állóhely, hiszen azért érdemes koncertre járni, hátul ülve nem az igazi)

Ennek a számnak a gitárriffje meg hasonlít kicsit a Touch of Evil-ben lévőre a Judas Priest-től:
www.mommo.hu/media/Judas_Priest_Touch_of_evil

NW1 2008.09.14. 15:25:31

Freddi (2008.09.13. 08:19:02): elnézést kérek, hogy másnak is van véleménye, ami nem egyezik meg a tieddel. De biztos neked van igazad mindenben.

2008.09.15. 11:38:26

Bizony, bizony, bőven voltak szar számok Freddie életében. Az én benyomásaim szerint kb 75-76-ig inkább az útkeresés volt a jellemző, és eltúlozták a művészkedést. Utána volt pár jó évük, de a nyolvanas évek első felében kritikán aluliak voltak. A nyolvanas évek második felében szerintem nagyjából azt lehet mondani, hogy fokozatosan javultak, és végül az Innuendo jó album lett.
Nem olyan rossz ez a C-lebrity. Szerintem volt olyan korszakuk, amikor egy ilyen szám a jobbak közé számított volna.
süti beállítások módosítása