2007.08.01.
15:45

Írta: Tom Keller

Legéletveszélyesebb autók listája

Könnyen hihető és előállítható mérőszáma egy autó biztonságosságának, hogy hány halálos baleset fűződik a nevéhez. Az amerikai szakemberek szerint azonban ezek a statisztikák könnyen tévútra vezethetnek bennünket, mert ceteris paribus, tehát minden más tényezőtől eltekintve vizsgálják a kapcsolatot a különböző modellek és a balesetek kimenetele között.

A sok esetben félrevezető adatok helyén keletkező űr azonban betöltésre szorult, így az amerikai autósszövetség létrehozott egy speciális módszert, mely a különböző modellek fizikai adottságai, kialakítása és súlya, alapján becsüli meg a bennülőkre leselkedő veszélyek nagyságát.

Az IHHS által létrehozott vizsgálati módszer az oldalirányú ütközésnél fellépő problémák (alapfelszereltség-e az oldallégzsák), a felborulás valószínűsége, a halálozási statisztikák és a menetstabilizáló megléte vagy meg nem léte alapján rangsorolja az újonnan piacra kerülő modelleket.

A rangsor alapját a fenti tényezők alapján létrehozott SCORE érték adja, amely az átlagos veszélyfokozattal rendelkező modellek esetében 100, és a sérülés valószínűségének növekedésével emelkedik. Az idei évben a legrosszabb eredménnyel a Buick Rendezvous végzett, melynél 61 százalékkal magasabb a sérülés veszélye, mint egy átlagos járműnél.


A Forbes azonban még ezzel a listával sem elégedett meg, amelyet összevetett a sajátkészítésű fogyasztói felmérésével. Lássuk tehát, melyik az idei év 20 legveszélyesebb autója!

A listán végigtekintve rögtön látható, hogy a kisebb autók sok esetben súlyos problémákkal küszködnek, itt főleg a helyhiány megoldásával akadtak gondok. A platós kisteherautók esetében pedig sokszorosára nő a felborulás veszélye, a gyártók pedig nem igyekeznek felszámolnia az áldatlan állapotot a menetstabilizálók alapfelszereltséggé tételével.


Persze rangsor két végén található modellek között is óriási a különbség, míg az első néhány helyen szereplő jármű már önmagában is kockázatot jelent, nem csupán egy kellőképpen tapasztalatlan vezetővel, addig a sor végén már inkább az átlag felé húznak az értékek.

(forr. penzcentrum.hu)

Szólj hozzá!

Címkék: autóvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr81130102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása