2008.10.03.
16:54

Írta: Tom Keller

Aktualizálható reklámok játékokban

Érdekes dologról számolt be ma az SG.hu, az Activison és az IGA Worldwide New York-i reklámcég között kötött megállapodásnak köszönhetően még az idén megjelenhetnek az első dinamikus hirdetések a PlayStation 3 játékokban. 

Az IGA Worldwide sajtóközleménye szerint a cég a szoftverfejlesztőkkel mindenben együtt fog működni, hogy a hirdetéseket a lehető leghatékonyabban integrálhassák a játékokba. A megoldás lényege, hogy az elhelyezett anyagokat valós időben lehet frissíteni, így egy új kampány sem okoz komoly fennakadásokat és nem kellenek majd hozzá nagy technikai módosítások sem. A dinamikusan változtatható tartalmak másik nagy előnye, hogy minden célközönség igényeihez egyedien alakíthatók és sokféle reklámkonstrukció vagy -beállítás kipróbálását teszik lehetővé a marketingesek számára.

"Az Activisionnal való együttműködés is azt mutatja, hogy a játékokban elhelyezett hirdetések egyaránt érdeklik a szakmát és a játékfejlesztőket" - jelentette ki Justin Townsend, az IGA Worldwide vezérigazgatója. "A kooperáció segít abban is, hogy a PlayStation-közösséget először láthassuk el játékokban elhelyezett dinamikus reklámokkal. Azonban mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy ezeket a tartalmakat a szoftverekben hol helyezzük el és hogyan bukkannak fel. A helyes integrációval ugyanis még valósághűbbé tehetjük a játékokat" - tette hozzá Dave Anderson, az Activision üzletfejlesztési részlegének vezetője.
 


Martin Lorber, az EA szóvivője szerint gyakorlatilag azóta vannak reklámok a játékokban, mióta ezek a programok léteznek. Eleinte azonban ezt úgy oldották meg a fejlesztők, hogy igyekeztek a virtuális teret minél realisztikusabbá alakítani. A kezdetekhez képest annyi változott, hogy most már a hirdetők szeretnék ellenőrizni ajánlataik elhelyezését és megjelenését.

Az IGA esetében a reklámokat az interneten keresztül juttatják el a felhasználókhoz. Egy különleges alkalmazás szabályozza, hogy ezeket az anyagokat az emberek hol és milyen hosszú ideig látják. Minden esetben külön figyelembe vennék a tartalom méretét, a megjelenítési időt és a megfelelő látószöget. Ezer megjelenítés ára 25 és 35 dollár között mozogna. Az első program, amelyben az új típusú reklámok megjelennek a Guitar Hero World Tour lesz.

 

 

 

A kérdés szerintem ezek után az, hogy várható-e akkor árcsökkenés a szoftverek esetében, vagy csak simán extra-bevételt fog jelenteni a kiadóknak/fejlesztőknek.(igazából sok játék esetében nehéz ügy, már a nullszaldóssá válás is, nekik nagy segítség lehet ez)

Szólj hozzá!

Címkék: reklám gamez

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr70694511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása