2009.03.22.
19:07

Írta: Tom Keller

Disaster: Day of Crisis Wii teszt

Mi történik ha vegyítjük a legelcsépeltebb ZS-kategóriás filmeket, vulkánkitörést, terrortámadást, cunamit, tornádót, földrengést és a 1996-os A szikla című film alapsztorijával kombináljuk?

 

Megkapjuk a Nintendo üdvöskéjét, a Disaster: Day of Crisis-t , mely az agyonhallgatottsága miatt nem éppen a legjobb eladásokat produkálta, de úgy vélem, hogy aki mégis tett vele egy próbát, nem bánta meg.

Ahogy már említettem a A szikla című filmre hajaz leginkább az alapszituáció, amerikai tengerészgyalogos veteránok vegyi nukleáris robbanófejeket rabolnak el és 100 millió dollárt követelnek elhunyt bajtársaik családaik megsegítésére és egyes titkos anyagok közzétételét a kormány részéről, mely beszálmolna egyes balul elsült katonai akciókról. Ismerős egy picit?

 

Ezt még megspékelik azzal, hogy túszul ejtenek pár geológust, akik közt ott van a játékos egykori társának lánytestvére.

 

A derék karakterünk egy nemzetközi mentőcsapat tagjaként épp egy vulkánkitörés helyszínén kezdi a Wii-s pályafutását, majd egy "pár évvel később" felirat után megkezdi a John McLance féle "ez életem legelbaltázotabb napja,de mégis nekem kell mindenkit megmentenem" című monodrámáját.

 

A helyszín egy fikcionális , az USA keleti partján elhelyezkedő leginkább New Yorkra hajazó város és környezete, ahol a történet folyamán a létező összes katasztrófa tiszteletét teszi és a mi feladatunk lesz a túlélők kimentése, sebeik ellátása és  gaz katonákkal való harc felvétele különböző játékmódok során. Az alapnézetben  "nézd a hátam" (TPS) részekkel tarkított leginkább a játék, de egyes helyeket a Wii specifikus irányitás miatt minijátékok során kell például sebeket megtisztítani, bekötözni. Természetesen a az akciójátékok szerelmesei is megatlálhatják számítasukat, mivel sok lölöldözős rész is van benne, rail-shooter módban, vagyis megy előre minden a maga módján, nekünk csak célozni és lőni kell a WiiMote-tal.

 

Autós részek is fontos részét képezik a túlélésnek, van hogy hidakon kell full gázzal a cunami elől menekülni vagy esetleg hegyvidéken a láva elől, mindezt adrenalin-pumpáló eseményekkel.

 

 

MENTŐS TISZT LESZEL VAGY KATONA?

 

Karakterünk a megmentett emberek után XP-t ad, melyeket karakterfejlesztésre lehet fordítani vagy újabb fegyvereket vásárolhatunk belőle. Bár szerintem ez a része annyira nem fontos, ugyanis simán teljesíthető minden kihívás is, max egyes feladatok több időt vesznek igénybe.

 

Negatívumként a lineáris és kiszámítható játékmenetet mondanám, de itt nem is a szerteágazó történet a lényeg, hanem egy interaktív filmet kapunk, ahol beleélhetjük magunkat egy igazi ZS-kategóriás kalandba.

 

Egy japán és egy EU-s trailer, a japánban inkább a drámai hangulatra, míg az EU-sban az akcióra koncentrálnak:

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: video wii gamez

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr61018596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása