Mi történik ha vegyítjük a legelcsépeltebb ZS-kategóriás filmeket, vulkánkitörést, terrortámadást, cunamit, tornádót, földrengést és a 1996-os A szikla című film alapsztorijával kombináljuk?
Megkapjuk a Nintendo üdvöskéjét, a Disaster: Day of Crisis-t , mely az agyonhallgatottsága miatt nem éppen a legjobb eladásokat produkálta, de úgy vélem, hogy aki mégis tett vele egy próbát, nem bánta meg.
Ahogy már említettem a A szikla című filmre hajaz leginkább az alapszituáció, amerikai tengerészgyalogos veteránok vegyi nukleáris robbanófejeket rabolnak el és 100 millió dollárt követelnek elhunyt bajtársaik családaik megsegítésére és egyes titkos anyagok közzétételét a kormány részéről, mely beszálmolna egyes balul elsült katonai akciókról. Ismerős egy picit?
Ezt még megspékelik azzal, hogy túszul ejtenek pár geológust, akik közt ott van a játékos egykori társának lánytestvére.
A derék karakterünk egy nemzetközi mentőcsapat tagjaként épp egy vulkánkitörés helyszínén kezdi a Wii-s pályafutását, majd egy "pár évvel később" felirat után megkezdi a John McLance féle "ez életem legelbaltázotabb napja,de mégis nekem kell mindenkit megmentenem" című monodrámáját.
A helyszín egy fikcionális , az USA keleti partján elhelyezkedő leginkább New Yorkra hajazó város és környezete, ahol a történet folyamán a létező összes katasztrófa tiszteletét teszi és a mi feladatunk lesz a túlélők kimentése, sebeik ellátása és gaz katonákkal való harc felvétele különböző játékmódok során. Az alapnézetben "nézd a hátam" (TPS) részekkel tarkított leginkább a játék, de egyes helyeket a Wii specifikus irányitás miatt minijátékok során kell például sebeket megtisztítani, bekötözni. Természetesen a az akciójátékok szerelmesei is megatlálhatják számítasukat, mivel sok lölöldözős rész is van benne, rail-shooter módban, vagyis megy előre minden a maga módján, nekünk csak célozni és lőni kell a WiiMote-tal.
Autós részek is fontos részét képezik a túlélésnek, van hogy hidakon kell full gázzal a cunami elől menekülni vagy esetleg hegyvidéken a láva elől, mindezt adrenalin-pumpáló eseményekkel.
MENTŐS TISZT LESZEL VAGY KATONA?
Karakterünk a megmentett emberek után XP-t ad, melyeket karakterfejlesztésre lehet fordítani vagy újabb fegyvereket vásárolhatunk belőle. Bár szerintem ez a része annyira nem fontos, ugyanis simán teljesíthető minden kihívás is, max egyes feladatok több időt vesznek igénybe.
Negatívumként a lineáris és kiszámítható játékmenetet mondanám, de itt nem is a szerteágazó történet a lényeg, hanem egy interaktív filmet kapunk, ahol beleélhetjük magunkat egy igazi ZS-kategóriás kalandba.
Egy japán és egy EU-s trailer, a japánban inkább a drámai hangulatra, míg az EU-sban az akcióra koncentrálnak:
Utolsó kommentek