2008.09.06.
10:59

Írta: Tom Keller

Már egy éve az angyalok kórusában zeng

 

Már egy éve , hogy betegsége miatt félbe kellett szakítania világ körüli búcsúturnéját. A modenai születésű Luciano Pavarotti 1961-ben debütált az operaszínpadon Puccini Bohéméletében, Rodolfo szerepében, amelyet később szinte azonosítottak vele. A "magas C-k királya" később is elsősorban olasz operában, Puccini, Verdi és Donizetti műveiben remekelt, de már a 70-es évektől gyakran adott önálló ária- és dalesteket.

Darabjai vagyok csupán

annak, ki voltam,

túl sok keserű könnyet

hullattam már.

Messze vagyok az otthonomtól,

és egyedül néztem szembe ezzel

már túlságosan régóta.

Úgy érzem, mintha soha senki

nem mondta volna el az igazságot nekem

arról, milyen felnőni

és milyen nehéz küzdelem lesz.

Összezavarodtam belül,

visszanézek, hogy rájöjjek,

hol rontottam el.



A túl sok szerelem meg fog ölni,

ha nem határozod el magad.

A szerető és a szerelem közt őrlődve,

melyet magad mögött hagysz,

szerencsétlenség felé haladsz,

mert sohasem olvastad a jeleket.

A túl sok szerelem meg fog ölni,

mindig.



Csak árnyéka vagyok

annak, ki voltam

és úgy tűnik számomra

nincs már ebből kiút.

Régen napsütést hoztam neked,

most csak elkedvetlenítelek.

Milyen lenne,

ha te lennél az én helyemben?

Nem látod,

hogy képtelenség választani?

Nincs semmi értelme az egésznek,

bármit teszek is, veszítek.



A túl sok szerelem meg fog ölni.

Ez olyan biztos, mint más semmi.

Elszívja majd az erődet.

Könyörögni és

sikoltozni és csúszni-mászni fogsz,

és a fájdalom megőrjít majd.

Saját bűnöd áldozata vagy.

A túl sok szerelem meg fog ölni,

mindig.



A túl sok szerelem meg fog ölni.

Életed hazugsággá fogja tenni.

Igen, a túl sok szerelem meg fog ölni,

és te nem fogod megérteni miért.

Életedet adod,

eladod a lelked,

de ismét ugyanott tartasz:

a túl sok szerelem meg fog ölni,

a legvégén.

A legvégén.

Szólj hozzá!

Címkék: nekrológ

A bejegyzés trackback címe:

https://tomkeller.blog.hu/api/trackback/id/tr35650915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása